Ders Adı:
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Eğitmen:
Dr.Zeki Yüksekbilgili
Eğitmen İletişim Bilgileri:
Eposta:
zekiyuksekbilgili@aydin.edu.trURL:
http://www.yuksekbilgili.comAmaç:
Bu ders, katılımcılara temel düzeyde müşteri ilişkileri yönetimi bilgisi sunmak üzere tasarlanmıştır.
Kitap:
YOK
Süre:
1 dönem
Konular:
- Pazarlama Nedir? Ne Değildir?
- Kırık Camlar Teorisi
- Klasik Pazarlama Karması (4P)
- Pazarlamaya Yeni Eklenen P'ler
- Modern Pazarlama Karması (4P'den 4C'ye)
- İlişkisel Pazarlama
- Müşteri Kimdir?
- Müşteri Değerleri ve Ölçümleme
- CRM Nedir?
- CRM Uygulamaları
Öğretim Yöntemleri:
Ders, bir şirketin eğitim programı şeklinde tasarlanmıştır. Öğrencilerin iş yaşamını derinlemesine tecrübe edebilmelerini sağlamak amacıyla pek çok yöntem bir arada kullanılacaktır; tartışma, atölye çalışması, ortak projeler, araştırma, sunum gibi farklı yöntemler mümkün olduğunca bir arada kullanılacaktır.
Dersin Yaklaşımı ve Öğrencilerden Beklentiler:
-Sadece sınıfta liderler yetişmez. Sadece teorik bilgileri öğrenmek yöneticilik yapmak için yeterli değildir. Öğrenilenlerin hayata taşınabilmesi için kuru bilgi aktarımından ziyade pratik ve uygulamalı birden çok yöntem kullanılması gerekir. Bu yaklaşım ile teori ve pratik arasında bir köprü kurulmuş olacak. Böylece iş hayatına daha iyi hazırlanmış olacaksınız.
-Bu ders bir işletme ortamında geçmektedir. Bir şirketin eğitim programında olduğunuzu varsayınız. Burada önemli olan yüksek not almak için değil, hayat boyu kullanmak için öğrenmenizdir.
-Bu derste iş hayatını tecrübe ederek yaşama fırsatı bulacaksınız. Grup dinamiklerini anlamanız için takımlar halinde çalışacak, araştırmalar yapacak ve ortak projeler üreteceksiniz.
-Sizler mezun olduğunuzda iş dünyasında ve toplumda lider roller üstleneceksiniz. Bu bakımdan bağımsız çalışabilen, inisiyatif alabilen, yaşam boyu öğrenen profesyoneller olmanız gerekecek. Bu yüzden bu derste de kendi öğrenmeniz ve gelişiminiz için tüm sorumluluğu bizzat üstlenmeniz bekleniyor.
Puanlama:
% 60 Sınav (Final)
% 30 Proje
% 10 Quiz
Tavsiye Edilen Okuma Kitapları:
1. Pazarlama Mucize Değildir, Zeki Yüksekbilgili, Sinemis Yayınları
2. Kotler ve Pazarlama, Philip Kotler, Sistem Yayıncılık
3. Pazarlama Yönetimi, Philip Kotler, Beya Yayınları